About Entry Linkies instagram Follow Dashboard

art time (ii)
Friday, November 27, 2015 • 12:09 AM • 1 comments
assalamualaikum . . berjumpa lagi dalam ART TIME ~ ! orait..tadi baru ja ada tetamu yang tidak diundang. .iaitu.. *bunyi kompang* kak intan busuk !! ahahahaha kalo nak usha die punya blog ..ni link dia

--->> '' http://intqillxh.blogspot.com/ '' pii sane usha. .

oke straight to the point. .

hari ni sketch lelaki lagi (it is because i don't know how to draw a girl) *korek hidung* what ? susahh okke

lukisan ini tengah hari tadi aku buat . .

1)
 step pertama : anda dikehendaki buat bulat besar2 (jgn besar sgt. .aku tumbok karang) then , anda dikehendaki buat garisan lurus. .  


2)
step kedua : anda dikehendaki buat dua garisan laju. dan nampak tak kat bawah tu ada garisan pendek..hahh tu pon kene buat gak..(untuk dagu)

3)

 
 step ketiga : aku tak tauu lah nak terangkan macam mana..senang cerita..anda bandingkan dengan gambar step 2.and then tambahkan apa yang baru (garisan)

4)
 step keempat : hahh ni senang ja. .anda dikehendaki tambah leher...huahahahahaha

5)
 step kelima : yang ini kita just main garis2 ja . .anda dikehendaki buat garisan (ajet2 bayang2 lah) dekat leher..and the buat garisan kat sebelah telinga tu..nak buatrambut ~

6)
 step keenam : ini anda siapkan rambut dia . .kemudian anda buat garisan kat tengah2 tu. .buat kopiah lah

7)
step akhir : siapkan mata , mulut , hidung . .

aku buat lelaki pakai kopiah sebab  hari nihari jumaat . .para adam pegi solat jumaat xDD






Status:
>
'' KEHIDUPAN INI SEPERTI RODA.KADANG2 KITA DEKAT ATAS,KADANG2 KITA KAT BAWAH..APA YANG AKU NAK CAKAPKAN ADELAH HIDUP JANGAN MENYUSAHKAN ORANG LAIN DN JANGAN MUDAH PERCAYA DENGAN IKLAN CHIPSMORE YANG KATANYA LEBIH BANYAK CHIPS,,TAPI APA YANG AKU NAMPAK ADELAH NAMPAK MEMBONGAKKNYA.SO MOH KITA MAKAN LOLIPOP'' - simply lost -

Archive


Please read

Owner:
Template : Zhi Ning
Cute Photo:We Heart It
Nice View:Google Chrome