About Entry Linkies instagram Follow Dashboard

minat
Wednesday, December 16, 2015 • 12:46 AM • 0 comments
assalamualaikum *lambai kaki* hai haii semua . .
lama kan aku tak post. . [lame lah sangat *juling mata*] terutamanya lukisan. .
okey cakap pasal minat. .percayalah semua orang akan ade minat something bukan  minat orang tau tapi minat something and then menjadikan benda tu sebagai hobi .
contohnya macam kau minat basikal. so kau jadikan main basikal sebagai hobi..like that lah
sesetengah orang akan buat something yang die minat uh menjadi cita2. [ ayat putar belit =.= *korek hidung* ] macam . .dia minat basikal..so dia selalu main basikal ..pastu cita2 die nak jadi pemain basikal..paham dok ?
like that lah

kiranya kalo dah minat mesti ade kemahiran right. .and then kalo dah pakar . .mesti seseorang tu jadikan benda yang dia pakar uh sbagai cita2 right ?

kiranya aku nak cakap pasal kaitan minat dan masa hadapan..loll *palmface*
aku ade 3 benda yang aku minat.

1) alam semesta
2)art
3)bake/coffee

tapi antara tiga2 ni . .aku takde kemahiran langsung *meraung* aku nak teraiii..TERAIIII k..try nak belajar lak semua tu tapi. .

mesti ade halangan..macam nak teraii bake something mesti kene keluarkan some money kan. .aku mane lah ade duit . .aku rasa bersalah kalo mintak duit kat parents aku . .of course rase bersalah. .lps tu kalo buat. . bake tu tak menjadi lagiii lah rasa membazir. .

kalo macam art . .okkey art. .kawan kata aku ade kemahiran melukis..yeah memang ade tapi..TAPII aku reti sketch anime..itu pon tak memuaskan lagi. .nak lukis permandangan..lagii lah..belum sampai lagi level. .aku agak2 level aku baru 1 . .mungkin ? *garu kening*

kalo macam alam semesta. .aku suke alam semesta terutama bintang . . dari aku kecil lagi aku dah suke. .waktu aku darjah 6 aku gile bintang . .aku tulis nota2 pasal bintang..nampk je something pasal bintang kat lab . .aku salin . .tapi lepas ja masuk form 1 nota2 tu semua hilang. .aku pon dah lupa pasal bintang. .aku pernah bercita2 nk jadi sainstis astronomi..pffftt macam kelakar. .lepas tu aku biaqkan cita2 tu menjadi abu. .hanya sebab alasan aku tak reti sains.

sekarang ni aku terpikir. .abes sekolah ni nak masuk ape ? mesti budak2 SPM laen pon tengah pikir. .kalo yang ade cita2 tu..aku doakn depa berjaya capai..tapi yang aku ni ?
aku terpikir antara

galaxy yang aku minat dari kecil 


 seni yang aku minat dari form 1. boleh melukis [little bit] tapi nak ton kaler / pegang berus pon tak betul



atau bake some cake or doughnut or bun tapi tkde langsung kemahiran



agak2 lah kan. .yang mana satu sesuai dengan aku. . kawan kata ''semua tu ikut kemampuan diri kau . .kalo sesuatu tu kau tak tau kau belajar jangan mengalah '' 
 kekadang kita memang nak capai sesuatu yang kita suka. .sebagai kerjaya seperti cikgu kaunseling bagitau..tapi kita kena tengok keadaan nye jugak . .tak boleh kita memuaskan diri sendiri. .kita kena tengok risiko , kemampuan dari segi kewangan semua itu. .tapi kekadang aku tak pikir pape terus pilih *senyum sinis*
kekadang aku jeles kat orang yang dah ade kemampuan , kemahiran pro , makbapak pon kasi . . .tapi tak menggunakan dengan baik..pfftttt

that all for today. . entah2 aku jadi cikgu..macam kakak aku waktu habes spm uh orang tanye die ''nak jadi ape nanti''
kakak aku jawab '' entah . .jadi cikgu je lah '' ._. OMG


Status:
>
'' KEHIDUPAN INI SEPERTI RODA.KADANG2 KITA DEKAT ATAS,KADANG2 KITA KAT BAWAH..APA YANG AKU NAK CAKAPKAN ADELAH HIDUP JANGAN MENYUSAHKAN ORANG LAIN DN JANGAN MUDAH PERCAYA DENGAN IKLAN CHIPSMORE YANG KATANYA LEBIH BANYAK CHIPS,,TAPI APA YANG AKU NAMPAK ADELAH NAMPAK MEMBONGAKKNYA.SO MOH KITA MAKAN LOLIPOP'' - simply lost -

Archive


Please read

Owner:
Template : Zhi Ning
Cute Photo:We Heart It
Nice View:Google Chrome